Sunday, April 5, 2009

Anwar shocking announcement ?

Anwar announces defection from PPP

People’s Progressive Party (PPP) vice-president V Nagarajan along with 11 of the party’s divisions will be defecting to PKR, said Opposition Leader Anwar Ibrahim.
According to Nagarajan, a total of 6,000 members from the Barisan Nasional component party will follow him to join PKR.
Anwar made the announcement at a ceramah late this evening in Dewan Hock Seng, Sungai Petani, which is part of the Bukit Selambau state constituency having a by-election next Tuesday.
The PKR leader also lambasted Umno leaders for not caring about grinding poverty in many parts of the country.
"If they say there is no poverty in Malaysia, they are dreaming," he told the crowd of thousands, who are made of all ethnic groups.
Also seen with the PKR leader at the ceramah are a number of key (Hindu Rights Action Front) Hindraf leaders.

tunku : this is the big shocking announcement the moron was talking about yesterday.hahaha...i just want to laugh at the big shocking announcement.all those people who beliefs this moron are moron too. just with nagarajan and 11 others joining pkr the moron think that he can get the whole party members.he is really a moron.like Tun Mahathir said earlier , anwar WHO ?

talking about poverty, what had the pakatan done for indian community in the states they rules? you can see even more poorer people now in bukit selambau.

11 comments:

jaro said...

kezutan taik kucing dia.
anwar ni memang sial suka tipu orang. satu lepas satu dia tipu, pun masih ada yg bodoh percaya dia lagi.

Anonymous said...

Ezam has again spoilt BN's chance of wresting the 2 seats. He has begun to talk crap. Why can't UMNO put this guy in cold storage? UMNO will not learn from its past. Ezam spoilt the show in Permatang Pauh and again in Kuala Terengganu. This time he has spoilt more. Is this man a true UMNO man or a Trojan Horse planted by PKR in UMNO? Habislah peluang BN kali ni kerana Ezam. Jangan-jangan diseret pula kawan baiknya Nallakaruppan ke sini ... habis hancur nanti dibuat mereka.

Terkejut said...

Tak terkejut pun...!!!!

hahaha... izinkan saya gelak bersama... Kesian kat "mamat" nie... konpem dia dah sasau... ataupun dah bole dikatakan nanyuk...!!!! hahaha...

Opocot...!!!!

Anonymous said...

this stupid man always lie, last time 16 sept now don't know what.
this stupid man should be thrown out of malaysia.

Anonymous said...

Hanya orang2 gila sahaja percaya kan Anwar Al Juburi ni.... Tunggu aje Kes liwat nanti selesai. 20 tahun dan sebatan sedang menunggu Al Juburi .....

Anonymous said...

lembu bodoh bernama anwar kata lani lepas menang tiga pilihanraya kecik tu baru nak umum, memang bodoh lagi penipu sial ini,

blitz said...

bravo....916 Moron did it again...wakakakakaka pity Azizah...dapat laki penipu pulak tu....

Anonymous said...

For Anwar it's do or die.
He may be planning to seek asylum.
I hope he will end up in a mental asylum.

Malaysia-Economic said...

Just a shock of announcement. Nothing is fear.

Anonymous said...

05 April 2009
Tamparan untuk Anwar...

Dua perkara yang ditakuti oleh Anwar Ibrahim selama ini telah berlaku selama dua hari ini, iaitu pelantikan Najib Razak sebagai PM ke-6 selepas mendapat perkenan Yang Dipertuan Agong dan keduanya penyertaan semula Tun Dr. Mahathir Mohamad ke UMNO.

Sudah pasti Anwar tidak akan mengakui atau cuba menyembunyikan kebimbangan ini tetapi sebagai orang yang pernah berada dalam kabinet UMNO bersama kedua2 Tun dan Najib, sudah pasti beliau amat mengenali dan memahami kekuatan masing2.

Sebab itu beliau sanggup melakukan apa sahaja termasuk menyebarkan fitnah dan mengupah media asing untuk membuat laporan tidak jelas terhadap Najib semata-mata untuk memastikan Najib tidak dilantik sebagai PM ke-6. Malah beliau juga menggunakan Zaid Ibrahim yang kemudiannya menggesa Agong agar tidak perkenan pelantikan Najib. Siapa Zaid nak nasihatkan Agong?

Dan pada masa yang sama Anwar memuji2 Abdullah yang telah membebaskannya dari tahanan akibat salah laku seks dan politik, bagi tujuan memastikan Tun terus berada di luar UMNO dan mengkritik Pak Lah. Pada masa yang sama Anwar juga mahukan Pak Lah kekal sebagai PM kerana sedar kelemahan Pak Lah sangat menguntungkan politik Anwar.

Bagaimanapun dengan pelantikan Najib sebagai PM dan kemasukan semula Tun dalam UMNO nyata telah menjejaskan peluang Anwar untuk menjadi PM dan sudah pasti menjejaskan juga peluang PR untuk memenangi PRK di dua bukit, satu batang 7 April ini.

Ini kerana peralihan kuasa kepada Najib sudah pasti mengembalikan keyakinan rakyat kepada BN/UMNO selepas hilang keyakinan kepada Pak Lah sehingga sanggup menggadaikan 4+1 negeri ketika PRU-12 lalu.

Dan kembalinya Tun ke dalam UMNO pula mampu menguatkan semula parti selepas wujud rasa tidak senang dan perpecahan dalam parti sejak Pak Lah menerajui parti dan negara.

Kini aku percaya Anwar yang berada dalam kebimbangan, resah dan tidak tentu hala berikutan perkembangan yang berlaku sehari dua ini pastinya akan mencari akal untuk menunjuk2 bahawa beliau masih lagi mampu bertahan walaupun terpaksa berbohong, memfitnah dan apa sahaja yang terlintas difikirannya.

Itulah Anwar Ibrahim...

Anonymous said...

KE-JELES-AN ANWAR TAHAP KRITIKAL


DSAI sekali lagi mengepalai satu petisyen bangang yang meminta agar perlantikan Datuk Seri Najib ditunda ke satu tarikh yang lain setelah satu badan siasatan bebas ditubuhkan bagi menyiasat tuduhan-tuduhan beberapa media asing mengenai salah laku Perdana Menteri baru Malaysia ini.

Impian beliau kini sudah pun lebur dan mungkin terpaksa menunggu sebagai "PM IN WAITING" buat beberapa penggal lagi. Tindakan beliau yang jelas memperlihatkan betapa kemaruknya beliau terhadap kuasa yang diingini.



Pembangkang-pembangkang yang lain pun hanya menjadi Pak Turut...kasihan...habih perjuangan mereka yang asal diperkotak-katikkan oleh DSAI yang mengejar impian peribadi beliau!

Alasan yang diberikan adalah kerana Datuk Seri Najib penuh dengan kekotoran dan perlu dilakukan satu proses "pembersihan" atau nama lainnya, "berilah-aku-jawatan-itu!". Macamlah DSAI tu suci bebenor. Kes "tut" di mahkamah pun belum selesai...hubungan intim dengan Amerika...apa cerita?

Media asing yang melaporkan mengenai perkara-perkara karut seperti ini, semua orang telah sedia maklum ada "barua" yang membekalkan maklumat-maklumat palsu tersebut. Buat apa nak ambil port mengenai media asing kalau sudah kita ketahui kredebiliti mereka melaporkan berita tidak telus!

pKr