Friday, July 3, 2009

PAS has no respect for DAP in Kedah: Guan Eng

PETALING JAYA: The Kedah DAP’s decision to quit the PAS-led government is a “signal” of the complete lack of communication and respect from the state government.
DAP secretary-general Lim Guan Eng said pulling out of Pakatan Rakyat was a serious matter with large, adverse national ramifications.
“Kedah DAP has never sought any titles or Datukships but has been unhappy with the lack of respect accorded by PAS to DAP in Kedah, unlike the respect accorded to PAS in Penang.
“I would normally oppose such moves personally, especially when based on a single issue and if there is still room to redress and correct the situation.
“However, the desperate nature of the situation and the breakdown of trust between the Kedah DAP and the Mentri Besar, who is from PAS, warrants a central executive committee (CEC) meeting to endorse or oppose this withdrawal,” he said in a statement here Thursday.
He said that all implications would be reviewed and studied in the final decision.
Lim said he was informed by Kedah DAP chairman Thomas Su of its decision on Wednesday.
“Only after receiving the official letter confirming the Kedah state committee decision will I call for a CEC meeting to make a final decision,” he said, adding that the national level DAP was gravely concerned over the Kedah DAP’s decision.

tunku : big brother is mad at pas, i guess pas should apologize to their big brother before they explode.pas should give extra special treatment to dap in kedah.

6 comments:

Quantum Metal Consultant said...

Hal penyakit Dog And Pig di Kedah ia berkaitan dengan pusat cucuk babi yang dirobohkan, dalam hal merawat, sebagai seorang Islam tentulah Ustaz Azizan tidak boleh menyentuh kerana ia najis dan kena semak, memadailah Ustaz Azizan tunjuk ajar dengan jari atau kaki atau dengan mulut sahaja dari jauh.

Itupun kalau Dog And Pig nak faham. Yang jelas Ustaz Azizan nak bagitau kepada mereka secara simboliknya bahawa dia bukan lembu yang boleh dicucuk hidung seperti pok nik dan nizar - no boneka, enough!

Anonymous said...

Pas Kedah dah kena selsema babi! Padan muka!
Alangkah baiknya jika Nik Ajis yg kena! Aman negara ni!

mdeals said...

Completely lack of communication and no respect of state govrenment

jbresident said...

tunku,
1. because of 50% bumi quota in kedah, Kedah dap almost went amok. [who affected ??]
2. because of the demolition of illegal pig slaughtering house [pusat cucuk H1N1] - kedah dap went mad dan broke away from the state government.[who affected??]
3. because of high chapparal village in penang, Penang dap makes do know.[who affected??]
4. because dap is utterly .... and should be thrown out in the next pru and incapable of managing the small issues.

Tok Kemuning said...

It is about time for we all muslims to UNITE and remain as one probably under Unity Government for betterment of our own survival.

Wake-up muslim voters...UNITED. Let remain the ownership to lead and govern of this country to the UMNO/Pas lead UNITY GOVERNMENT.

Regardless of UMNO and PAS idealogy differences we are both muslims. What a better way to unite under Unity Government for the next 50 years to come.

UMNO and Pas leadership should put aside their political differences and UNITE for the sake of our own survival. I could see that if the trend continuing and our political leaders have no political will to UNITE, others would and coming PRU13 PAS and UMNO would be push aside.

Muslim community as a whole is looking forward to this UNITY GOVERNMENT as a hope for all of us muslim to be strong again....BUT still our political leaders still lacking political will to accept this unity call from GOD. Revenge and hard feeling MUST be set aside by UMNO and Pas leaders for sake of all muslim community and Malaysian as a whole.

Pas actually having everthing to gain and nothing to loose with the UNITY GOVERNMENT approach BECAUSE the majority of muslim community is actually for this idea to be united to ride better future for this country.

The stronger the muslim community in this country is, the spill over for sure would flow into other communities as a whole.

UMNO & PAS leaders WAKE-UP!. Do not remain silent to UNITE under GOD BANNER as ONE!. UNITY GOVERNMENT is our hope for better UNITE Malaysian.

Anonymous said...

Setuju dengan Tok Kemuning. Lebih baik serah pemerintahan Kedah kepada satu gabungan yang lebih kuat, mantap dan dinamik ia-itu gabungan PAS/UMNO.

Sebagai seorang yang beragama Islam, saya sokong sepenuhnya cetusan ide tentang Kerajaan Perpaduan itu.Walaupun dikecam hebat oleh PKR dan DAP serta satu puak di dalam PAS, kita perlu letak kepentingan peribadi ke sebelah dan sebaliknya memegang kepada kestabilan politik negara,bangsa dan agama lebih daripada perkiraan yang lain.Pendapat dan pandangan yang sempit dan jumud datang daripada mereka yang berfikiran sempit dan jumud. Orang semacam ini tidak ada tempat di zaman politik moden !Golongan muda, sekurang-kurangnya pengundi saluran 4 ke atas, tidak mudah dibeli dengan retorik yang dah lapok. Golongan ini mahu melihat bangsanya maju dan berjaya, tak kira kalau dalam usaha ke arah itu, kita ketepikan permusuhan yang dulu ; ibarat kata "kita ambil yang jernih dan buang yang keruh".

'Intellectual Discourse' yang bakal diadakan antara Pemuda PAS dan Pemuda UMNO adalah satu langkah yang proaktif dan berani. Cuma kita berharap dan berdoa agar niat ini suci dan ikhlas daripada kedua-dua pihak.Biarlah Manik Urai berlalu tanpa mempunyai apa-apa kesan kepada discourse ini.

Bukankah keadaan yang tenang pada hari penamaan calon di Manik Urai satu tanda yang cukup baik dan penuh makna ? Orang-orang UMNO dan PAS yang jiwa MELAYUnya masih tebal dan ISLAMnya tetap suci, akan mengakui bahawa sudah tiba masanya bagi kedua-dua pihak bercantum untuk membela nasib bangsanya sendiri, mempertahan kedaulatan negaranya sendiri dan lebih penting menjaga keagungan ISLAMnya sendiri !

Fikir, fikirlah ! Lihat kepada apa yang sedang berlaku disekeliling kita,juga di negara kita.Jangan BUTA hati dan mata kita sendiri. Strategi musuh bangsa bukan bermula semalam. Niat buruk kepada kita bermula bertahun-tahun dahulu. Cuma kita tidak sedar atau 'worse still' kita tidak mahu mempercayai 'although the signs are clear for all to see'. Kita asyik bertelagah sesama sendiri, kononya atas nama 'political supremacy'; dan musuh kita pandai mengambil kesempatan atas persengketaan yang kita cetuskan sendiri secara berterusan hingga kehari ini. Nak salah siapa ? Pemimpin kita ? Atau kita sendiri yang tidak berani mencetus perubahan ? Kepada siapa yang kita perlu menaruh harapan ? Pemimpin yang sedia ada ? Pemimpin pelapis ? Fikir2lah !!!

Kalau kita masih dok bertelagah tentang warna apa yang nak dicat pintu dan dindingnya, di mana nak pasang pelitanya, sudut mana nak letak almari dan perabotnya SEDANGKAN kita tidak sedikit pun sedar tentang tentera anai-anai yang sedang menyerang dari bawah tanah; apa akan jadi pada kediaman yang kita warisi dari zaman nenek moyang kita lagi ?????

Kalau sesama kita ada pengkhianat yang rela menjual maruah bangsanya sendiri, bukankah makhluk durjana ini perlu dihukum sula ? Look around and not betray your own intelligence ; and youl'll see who these traitors are ! Let not those who seek personal glory lead us to utter destruction for fools we are if we see not what they seek ! Bodoh sungguh kita jika kita izin diri kita diperBODOHkan !Segala pengalaman dalam hidup, segala ilmu yang dipelajari, segala ijazah, doctorate, PHD yang diilmiahkan, cuma menjadi hiasan dinding JIKA kita masih tidak sedar bahawa musuh bangsa sudah hampir mencapai cita-cita mereka untuk merampas satu-satunya hak kita sebagai anak watan negara ini ! Jangan pula suatu hari nanti anak watan merempat di negaranya sendiri !

Salam & ingatan daripada rakan seperjuangan.

Merbok, Kedah