Thursday, May 8, 2008

Raja Petra agrees to post bail

PETALING JAYA: Raja Petra Kamaruddin could be released on Friday morning after his wife posts bail Thursday.
The documentation for his release is expected to be delivered to Sg Buloh prison by tomorrow at the latest, although his lawyers are trying to expedite the process.
Earlier today, Raja Petra agreed to post bail after his wife Marina Lee Abdullah met him in prison.
Marina finally got to see her husband for about 10 minutes this morning, after he twice refused to meet her on Wednesday.
She said Raja Petra was fine, except for a slight back ache after spending two nights in jail.

tunku : end of a drama called "make yourself popular".it lasted only for 2 days.

9 comments:

Anonymous said...

He is already very popular. But what he did is right to highlight some discrepancies in our judiciary system.

Anonymous said...

This man has got guts which very few of us have, although one may say his language sometimes is a bit too crude. We need people like that instead of persons making comments from the comfort of their offices or homes.

Anonymous said...

Agreed Raja Petra is very popular. That is why UMNO hate him like shit.This sedition charge against him triggered by Rosmah and Najib. Both dared not sue Raja Petra for defamation. Let the court case begin on 6 Oct and let Raja Petra spill more beans against Najib in Altantuya case. Hidup Raja petra! Rakyat behind you. Continue to expose UMNO's scams and wrong doings

Anonymous said...

he's trying to be god but actually he is the devil.

Anonymous said...

ini rpk sebenarnya mau jadi tuhan maya, tgk mcm mana taksub org sembahnya, sampai samakan dia dgn nabi.

ini mcm punya setan banyak bahaya oo.


Buruknya hukuman orang yang bersalah PDF Print E-mail
Posted by labisman
Wednesday, 07 May 2008

Image

Tan Sri Abdul Gani Patail, Peguam Negara,

Saya jadi hairan kenapa begitu sekali tindakan yang dikenakan keatas Raja Petra Kamarudin disebabkan setiap kebenaran yang beliau nyatakan.

Saya faham kenapa ianya perlu dilakukan sebegitu rupa; semata-mata untuk memelihara orang yang benar bersalah disebabkan kedudukannya sebagai pembesar negara.

Saya tahu apa punca sebenar Raja Petra diperlakukan begitu. Semuanya kerana hendak menutup mulutnya dari berkata benar.

Disebabkan ini, negara ini takkan boleh aman lagi. Rakyat akan bila-bila memberontak lagi. Oleh itu berhati-hatilah bersabit dengan apa jua isu melindungi pihak pembesar negara. Saya tegaskan disini, saya begitu kecewa, sedih dan marah bila menyaksikan tindakan pihak polis terhadap Raja Petra. Disebabkan ini email begini saya berikan kepada Tan Sri untuk memahamkan betapa Allah membenci semua yang tidak bertindak benar di dunia ini.

Khas buat Datuk Seri Mohd Najib, Timbalan Perdana Menteri Malaysia:

Saya begitu kecewa Raja Petra diperlakukan sebegitu rupa.

Tidakkah Datuk Seri sedikitpun tidak berasa bersalah diatas setiap apa yang terjadi kepada Raja Petra disebabkan kata-kata benarnya itu? Saya tahu apa hukuman atau akta yang dikenakan terhadap Raja Petra, ia-itu akta memelihara pembesar negara yang bersalah. Oleh itu tunggulah hukuman Allah pula selepas ini yang sudah tentu lebih teruk lagi dari apa yang dilakukan terhadap Raja Petra.

Terus terang saya katakan Raja Petra adalah seorang Rasul yang Allah utuskan, sebab itulah seluruh jiwa raganya bertindak menuntut keadilan dari semua pihak pemerintah; bukan sahaja pihak kerajaan yang menjadi perhatiannya, juga pihak pembangkang sekiranya pihak ini juga tidak benar. Oleh itu saya nasihatkan agar Raja Petra tidak dikenakan apa jua tindakan oleh mana jua pihak sekiranya tidak mahu menyaksikan apa jua yang tidak disenangi selepas ini.

Selalunya bila seorang pesuruh Tuhan dikenakan tindakan bermakna banyak lagi keburukan di pihak pengadu atau yang membuat laporan terbongkar selepas itu untuk Datuk Seri fahamkan begitulah cara Tuhan memelihara semua pesuruhNya.

Terus terang saya katakan semua kami memperjuangkan kebenaran dan keadilan tak kira terhadap sesiapa jua termasuk juga dengan kedua ibubapa kami. Beginilah ketentuan Tuhan terhadap kami untuk kami tidak memilih sesiapa jua untuk kami menegakkan keadilan dan kebenaran.

Oleh itu sekali lagi saya ingatkan agar Raja Petra tidak dikenakan apa jua tindakan disebabkan kebenaran yang beliau nyatakan.

Berbalik semula kepada Tan Sri Abdul Gani Patail:

Saya tegaskan disini inilah masanya Tan Sri fahamkan tidak ada gunanya bertindak terhadap kami Rasul Allah sebab selain lebih banyak pembongkaran berlaku, negara ini akan Tuhan laknati. Percayalah atau kita semua saksikan apa yang akan berlaku selepas ini sekiranya Raja Petra dikenakan apa jua tindakan oleh pihak mahkamah.

Terus terang saya katakan tidak mustahil bagi Allah untuk menurunkan bencana kepada negara ini kerana tidak berlaku adil terhadap pesuruhNya. Oleh itu berhati-hatilah menangani masalah ini. Jangan disebabkan kita hendak memelihara kedudukan pihak tertentu tak pasal-pasal kita dilaknati Allah.

Saya tegaskan disini saya tak takut untuk menyatakan kebenaran sebab saya amat tahu Allah melindungi saya. Jika tidak saya sudah tentu takut menyatakan segala yang benar secara begini. Saya boleh sebarkan email ini tetapi saya tak mahu berbuat begitu. Apa yang penting kami semua menuntut keadilan dari semua pihak pemerintah dan pihak berkuasa negara ini. Sekian saya maklumkan untuk tindakan Tan Sri seterusnya.



Saya yang menurut perintah Tuhan,

Meriam bt Ahmad Shaharudin
http://www.malaysia-today.net/2008/content/view/7109/84/

Anonymous said...

Raja Petra the Drama Man
He strike the jackpot, he been waiting for this opportunity's he got it

Anonymous said...

RPK does not have money for the bail.. WOW!!
Huh.. Big Joke..
Whom is he trying to fool?
Whatever grudges he has against Najib, Why is he making a big country wide drama?
From his own website one can gauge from the type of people he is getting comments from, real Malaysia haters, traitors and Hindraf maniacs.

We understand, things need to be cleaned up, atleast dun ride on the support of such traitors.

Anonymous said...

Betul ke Meriam bt Ahmad Shaharudin, seorang pengikut rpk sampai menyamakan rpk dgn rasulullah ataupun beliau hanyalah seorg kafir laknatullah yg menyamar/gunakan nama melayu/islam. Perkara yg asas dlm agama islam, i.e Nabi Muhammad SAW adalah yg terakhir. Aku harap yg tulis tu kafir laknatullah lah.

Aku dulu suka baca rpk malaysian today, tapi aku dah juak sejak pasal dia tulis satu article pergi kelantan, sambil bual2 dlm kereta dgn bini dia pasal pelacur/gay-boy di jalan2 di Kota Bharu, tunjukkan tempat tersebut kat kat bini dia, panggil pelacur dan gay-boy tersebut, cakap pasal boleh threesome dgn bini sekali lah, bla, bla, bla.
Engkau boleh percaya ke cerita macam rpk laknatullah ni gorengkan. Mana ada tempat kat kota bharu bandaraya islam seperti yg digambarkan oleh rpk laknat ni. Aku cabar dia namakan tempat tersebut.

Aku cuba cari balik article ni dalam Malaysian-today tapi tak jumpa. Aku harap ada org boleh carikan utk pengetahuan semua.

Aku setju juga dgn anonymous, 9 May, 12.14am "From his own website one can gauge from the type of people he is getting comments from, real Malaysia haters, traitors and Hindraf maniacs.". Kalau tak percaya, bacalah komen2 kat situ. Banyak kutuk melayu macam babi. malas dll, dan banyak kutuk islam, spt kata islam sembah batu hitam kat kaabah, Nabi Muhammad gila sex la, dll. Aku geram betul. Sepatutnya komen2 yg sensitif ni rpk screen dan reject sebab boleh melukakan org melayu/islam. Tapi dia sengaja biarkan komen2 begini sebab sensation and nak popular. Aku selalu harap kerajaan taruk sama dia sebab rpk mengapikan isu2 perkauman.

Lagi satu, dia selalu cakap dia ashame, malu jadi melayu. RPK - boleh belah la lu. Aku malu ada melayu macam hang ni. To me, hang bukan melayu. Islam tak islam tu - aku serah pada Allah SWT. Melayu apa yg membenarkan org memijak kepala kita, membiarkan hindraf naik kepala, (nate keling ni), membiarkan islam dikutuk sewenang2nya, dll. Btw hindraf ni apa? Satu pertubuhan yg tak daftar pun, apa kena kerajaan biarkan nate ni bermaharaja lela? Aku dan keluarga cuma boleh buat yg kami mampu - sekarang tak pegi makan kedai hindu!! Jom ikut aku boikot kedai hindraf. (mcm cina boikot kedai mamak kat penang dulu).

Conclusion-RPK ni bukan melayu, bukan darah raja melayu dan bukan Malaysian. Pasal Islam - (wallahualam).
Sekian, terima kasih.

Anonymous said...

Meriam Bt Ahmad Shahrudin, mengucaplah! RPK Rasul Allah? Siapa yang akan dilaknati Allah? Bukan sahaja taksub tapi dah ....(malas nak cakap lah).