Sunday, November 22, 2009

As Expected Kelantan PAS Will Not Interfere In Nik Aziz Issues

KOTA BAHARU, Nov 21 (Bernama) -- The Kelantan PAS does not want to interfere in the issues that Menteri Besar Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat is embroiled in because they have nothing to do with politics.
Its secretary, Mohd Zaki Ibrahim, said the party was confident that Nik Aziz was capable of resolving the issue which involved his son-in-law Abdul Ariffahmi Abdul Rahman's appointment as chief executive officer of Kelantan Menteri Besar Incorporated (PMBK) and Nik Aziz's acceptance of a sponsored haj pilgrimage.
"The Kelantan PAS has never discussed these issues because they are not political issues but administrative problems that Tok Guru (Nik Aziz) can resolve as menteri besar,"he told reporters after the party's liaison meeting here.
Nik Aziz, who chaired the meeting refused to meet reporters, saying that he was not well.
Mohd Zaki also dismissed rumours about Abdul Ariffahmi resigning as PMBK CEO and about the resignation of a senior state executive councillor as reported in certaing, saying that if they were true, today's meeting would have discussed them.
Kelantan PAS deputy commissioner Datuk Husam Musa did not attend the meeting. He was reported to be undergoing treatment at a hospital.

tunku : why it is nothing to do with politics.nik aziz is in politics and in the government.why they close (not an eye) but both eyes on this issue.just because it is concerning their tok guru and his son in-law and let haram things become halal.so double standard of pas.pas new slogan should be : Now Everyone Can Receive Sponsor.

7 comments:

Anonymous said...

to all pas members,
if you have dignity and a true Muslim, leave pas.the party is full of evil.

Anonymous said...

Dear Tunku,

PAS tidak berupaya membetulkan diri sendiri bila bila pujaan mereka membuat silap.

PAS tidak berupaya mempertabatkan ISLAM diantara rakan kafir mereka bila di beri kuasa di Selangor,Perak dan Penang

PAS hanyalah memperjuangkan suatu IDEAL yang mereka sendiri tidak tahu macammana nak mengkotakannya dan pada masa yang sama tidak ingin muslim lain melaksanakannya.

PAS adalah keGAGALan yang nyata.

Kiryu.

arethenone said...

PAS mula menjadi parti dajal apabila ia mula berbaik-baik dengan dajal malaysia (PKR) dan PKM baru (DAP). Dek kerana kedua-dua pati durjana ini, PAS sanggup mengorbankan segala prinsip perjuangan yang kononnya Islam dan melacurkan agama ke tahap yang tidak boleh diterima akal. PAS dan N.Ajiz kini menerima hukuman daripada perbuatan laknat mereka. Apa lagi helah dan lakonan No.Ajis, sama-samalah kita tunggu. Tapi bagi orang PAS yang berfikiran, inilah masanya untuk menggunakan akal yang Allah berikan untuk bermuhasabah, bukan bergantung kepada N.Ajis. Tak guna dok baca dalam solat "Wa ma yahya, Wa mamati, lillahi Rabilalamin", tapi dok bergantung kepada manusia.

Anonymous said...

orang PAS berebut2 nak kan slipper TGNA.....berkat konon....apa punya bodoh? hahahahahaha...

ajaran Islam ke ni?

kalau macam tu ramailah juga yang berebut2 nak kan seluar dalam TGNA....sebab nak kan berkat...apa punya bodoh....hahahaha.

kalau TGNA....tajaan
kalau pemimpin UMNO....korapsi

kalau TGNA dan pemimpin PR....tajaan....dapat berkat

kalau TGNA lantik anak menantu memegang jawatan tertinggi dalam perbadanan....halal

kalau pemimpin UMNO....korrrrrapsi, krrrrrronism dan neppppppotism.

ADUN Melor mempunyai asset berjuta2ringgit dalam dan luar negeri....bekas isteri/janda tuntut 3 juta???????

patutlah negeri kelantan terus beku dan mundur.

Kenn said...

Dear Tunku,

** Permission for an out-of-topic reporting*

The following poll was conducted over a month ago (invitation was submitted to this blog earlier).

SHOULD the British Overseas Citizen (BOC) BE OFFERED BACK Malaysian Citizenship?

1. "Yes"
2. "No"
3. "Dont care"

The result:-

About 97% (427 votes) voted "NO"
About 1 % (5 votes) voted "YES"
Less than 1% (4 votes) said "don't care".

Details can be read HERE.

Do read THIS NEWS too.

Thank you.
Kenn

Burung Merbok said...

arethenone said ....

" ......apabila ia mula berbaik-baik dengan dajal malaysia (PKR) dan PKM baru (DAP)."

1. Mengikut Kamus Dewan , "dajal' membawa maksud (i) syaitan yang turun ke dunia pd hari kiamat (berupa gergasi bermata satu) (ii) ki (orang yang) berperangai jahat (penipu dll), buruk (bkn sifat, kelakuan)

Tertanya juga, adakah mata satu 'dajal' itu dijadikan lambang parti tersebut ? Kalau ada perkaitan, adakah 'mata satu' itu melambangkan kejahatan dan perangai buruk parti berkenaan ? Kalau dirujuk kepada tulisan "After Dark" kisah 'mata satu' ini juga dikaitkan dengan gerakan The Freemasons, The Satanic Worshippers, the Illuminati dan sebagainya. Juga diceritakan tentang perkaitannya dengan Gerakan Zionis. Menjadi tandatanya, betulkah parti politik ini dipengaruhi oleh 'ajaran-ajaran' tersebut ? Harap-harap pemimpin2nya tidak bersifat buruk sebagai seorang atau seekor dajal ! Agaknya lebih baik ditukarkan saja logo itu untuk tidak dikaitkan dengan seorang dajal moden ! Remember, politics is about perception !

Bagi yang berminat, bolehlah baca buku-buku tentang gerakan yang tersebut di atas. Antaranya buku " GERAKAN FREEMASONRY" karangan Hj Nik Azran Muhamed dan Hj Mohd Mahadi Hj Isa

2. Tentang parti DAP yang disebut sebagai PKM baru. Ini menarik kerana PKM itu mungkin boleh membawa erti yang pelbagai :-

PKM = Parti Kemusnahan Malaysia
= Parti Kehancuran Malaysia
= Parti Komunis Malaysia

Mana satu tafsiran di atas yang tepat deskripsinya dengan DAP ? Atau adakah ketiga-tiganya sekali ?

Perlu sangat disedari oleh semua tentang agenda sebenar DAP / PKM baru ini ? Bagi yang masih buta, bukalah mata. Cerdikkan pemikiran dan peka kepada niat jahat mereka. Cuba 'study' tindak-tanduk, strategi sulit dan matlamat perjuangan mereka ! Jangan kita diperbodohkan lagi. 'We can't afford to be too simplistic in our observation and analysis. We can't actually afford to miss the trees for the forest'. Hanya yang naif dan yang tak peka ( mungkin yang tak baca sejarah) akan dilalaikan oleh pengaruh, emosi dan pemikiran sempit serta jumud ! Kasihan bangsa ku, kerana anda rela diPERBODOHkan !

3. Sekarang bagaimana pula dengan PAS, rakan karib dengan parti berlogo DAJAL dan PKM baru ini ? Sedarkah PAS bahawa mereka sedang bersekongkol dengan puak-puak yang sifatnya banyak 'negatif' dan merbahaya ! Merbahaya kepada bangsa dan Negara ! Panjang jika hendak dicerita di komen ini. Memadai dengan meminta semua membuka mata dan sedar akan apa yang sebenarnya sedang berlaku di sekeliling kita. Perlu sensitif kepada apa yang tersirat dari yang tersurat ! "Things are not as what they appear to be "

Antara kelemahan manusia ialah kita mudah dipengaruhi ! Kita hanya hendak mempercayai sesuatu yang "sedap' kepada kita. Pernah dikata tentang seseorang yang amat dahaga " He'll even drink the sand because he can't tell the difference".

Kita tidak boleh membiarkan keadaan 'denial syndrome' membelenggu pemikiran kita. Jangan dibiarkan anasir-anasir pemusnah bangsa dan negara atau ejen-ejen mereka bermaharalela di negara ini. Lebih buruk lagi, kita pula membantu mencurahkan minyak ke api pemusnahan yang memang sedang giat disuburkan oleh pengikut-pengikut Dajal dan PKM (baru) !

Semoga Allah menyelamatkan kita, anak cucu kita , anak bangsa kita daripada kemusnahan total. Masih tidak terlambat untuk memperbetulkan keadaan.

Wan Solehah al-Halbani said...

Para penyokong PAS di Malaysia kita kini telah disesatkan dengan kesesatan yang amat jauh oleh Ahlil Kitab sehingga kita tidak menyedari bahawa :

1. Demokrasi ini adalah satu agama ciptaan manusia yang syirik dan kufur kerana ianya adalah terdiri daripada konsep-konsep Uluhiyah dan Rububiyah Manusia yang menafi, menolak, mengingkari dan menentang konsep-konsep Uluhiyah dan Rububiyah Allah yang terkandung di dalam kalimah Laailaahaillallah;

2. Para penyokong PAS telah melantik para pemimpin mereka yang terdiri daripada ahli-ahli Parlimen dan Dun sebagai Tuhan-tuhan Manusia yang kafir, zalim dan fasik;

3. Para pemimpin PAS yang terdiri daripada ahli-ahli PARLIMEN dan DUN adalah TUHAN-TUHAN MANUSIA yang kafir, zalim dan fasik kerana :

a. Mereka adalah berkuasa dan berdaulat untuk membuat peraturan dan undang-undang;

b. Mereka mengabdikan manusia kepada kuasa manusia apabila mereka menjalan dan menguat kuasakan segala peraturan dan undang-undang manusia ke atas manusia;

c. Mereka adalah disembah oleh manusia apabila segala peraturan dan undang-undang manusia itu ditaati dan dipatuhi manusia;

Jalan dan cara bagi PAS untuk menyelamatkan dirinya dan para pengikutnya daripada terlibat secara langsung dengan kesyirikan dan kekufuran :

1. Memahami dan menyedari, serta mengakui dan meyakini bahawa demokrasi ini adalah agama manusia yang syirik dan kufur;

2. Tidak mengambil bahagian dan mengamalkan sistem politik demokrasi;

3. Memisah, memencil dan mengasingkan diri daripada demokrasi, kerajaan demokrasi dan segala proses politik demokrasi;

4. Tidak meredhai dan menyetujui demokrasi dan kerajaan demokrasi serta tidak menghalal dan membolehkan amalan agama demokrasi dan sistem politik demokrasi;

5. Mengisytiharkan kekufuran kerajaan demokrasi dan perintah Allah untuk menghancurkannya untuk kemudiannya digantikan dengan sebuah Negara Islam;

6. Menafi, menolak, mengingkari dan menentang dengan terbuka, aktif dan total terhadap demokrasi dan kerajaan demokrasi ;

7. Memusuhi dan membenci demokrasi dan kerajaan demokrasi;

8. Mengamalkan sikap tanpa kompromi dan berkonfrantasi dengan kerajaan demokrasi sehingga ia mengalami keruntuhan dan kehancuran yang total;

9. Tidak bersikap “neutral” dan berkecuali terhadap kerajaan demokrasi;
10. Memperjuangkan Islam melalui jalan al-Quran, Sunnah dan Sirah yang juga merangkumi pelancaran Jihad, Perang dan Revolusi terhadap demokrasi dan kerajaan demokrasi yang syirik dan kufur ini.

Firman Allah : Fatir 10
Sesiapa yang mahukan kemuliaan (maka hendaklah ia berusaha mencarinya dengan jalan mematuhi perintah Allah), kerana bagi Allah jualah segala kemuliaan. Kepada Allahlah naiknya segala madah yang baik (yang menegaskan iman dan tauhid untuk dimasukkan ke dalam kira-kira balasan), dan amal yang soleh pula diangkat-Nya naik ( sebagai amal yang makbul – yang memberi kemuliaan kepada yang melakukannya). dan sebaliknya; orang-orang yang merancangkan kejahatan (untuk mendapat kemuliaan), adalah bagi mereka azab seksa yang berat; dan rancangan jahat mereka (kalau berkesanpun) akan rosak binasa.

PAS yang mengamalkan agama demokrasi untuk tujuan dan matlamat yang baik dan suci murni disifatkan Allah sebagai orang-orang yang merancang untuk melakukan kejahatan yang akan dihumban ke dalam neraka!


Sekian, terima kasih.


Yang Tulus Ikhlas



Wan Solehah al-Halbani