Thursday, February 5, 2009

Sultan Tells MB To Resign, No Dissolution

IPOH, Feb 5 (Bernama) -- Sultan Azlan Shah has decided not to give his consent to the dissolution of the Perak state assembly and has ordered Menteri Besar Mohammad Nizar Jamaluddin and his state executive council to step down with immediate effect.

The office of the Sultan of Perak, in a statement today, said that after meeting all the 28 Barisan Nasional (BN) assemblymen and the three independents, the sultan was convinced that Mohammad Nizar had ceased to command the confidence of the majority of the state assembly members.

"If YAB Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar bin Jamaluddin does not resign his post as Perak menteri besar together with the members of the state executive council, the posts of menteri besar and state executive councillors are considered vacant," the statement said.

5 comments:

Anonymous said...

kerajaan PR di Perak dah berkubur.BN telah dapat semula Perak.dalam hal ini PR kena redha jelah.Nizar sendiri kata dia akan terima apa juga keputusan dari Sultan.

Anwar pun sama.dia kena terima kenyataan yang BN telah outwit dia.Anwar telah kalah dalam permainan dia sendiri.dia yang memulakan semua ini jadi dia kena terima semua ini "in-your-face".

Unknown said...

PR have to face the music.they're no longer the govt that rules Perak.it's BN now that gonna take over the duty again after being defeated on the last GE.

this time around Anwar has lose in his own game.lose in the game of defections.who can ever predict that BN can actually PR on the game that PR defacto leader started.

with no hype,BN managed to gain control over again over Perak.PR people should not get mad.majority in PR succumb to the idea by Anwar.dont ever say that only PR can do the forming with defection and it's unfair for BN to do so.

Anonymous said...

Punca semua masalh ini adalah ANWAR IBRAHIM yg gila kuasa.. jadi kepada penyokong PKR tu INSAFkan diri la jgn jadi bodoh ikut Anwar.. kalau nak berjuang didalam PKR buang itu Anwar dan kuncu-kuncu nya..

Anonymous said...

Assalammualaikum,

Saya merasa amat sedih perkara ini berlaku... Walaupun saya penyokong PAS tetapi saya sama sekali tidak menyokong Anwar AL-Munafik menjadi pemimpin Pakatan.....Sepatutnya Pemimpin PAS yang memimpin Pakatan Rakyat dan bukanya ANwar yang beracuankan UMNO...Kini Anwar cuba membawa konsep Demontrasi Jalanan....membuat kacau bilau dan cara samseng untuk mengekalkan kuasa.....ANWAR SHAME ON YOU!...Jika 100,000 orang datang menyokong anda dijalan bagaimana dengan 600,000 atau lebih "silence majority"......Anwar jangan gilakan kuasa hingga hilang pertimbangan.....Jika MCA,DAP dan Gerakan boleh bersatu bila berhadapan dengan isu kaum Cina...kenapa tidak parti UMNO & PAS (PKR bukan parti Islam&Melayu)bersatu menentang Anwar Al-Munafik & geng!

Bukankan ANwar yang memulakan semua ini sejak 8Mac dengan angkuh mengatakan bahawa ramai MP BN bersedia untuk "lompat" ke pakatan Rakyat dan beliau akan menjadi PM...dengan angkuh mengatakan bahawa " the numbers of MPs who will joining PR are increasing by hours"......begitulah kenyataan angkuh seorang Munafik.(Sifat munafik...bila bercakap..berbohong....bila berjanji mungkiri)

Disebabkan ANwarlah kekacauan dan PAS hilang jawatan MB di Perak,kerana sikap tamak PKR yang ingin memandapat lebih ramai ADUN agar PKR dapat menngawal kerajaan Perak....10 hari lepas PKR ketawa besar atas 'lompatan" ADUN BOTA...dan mengatakan ramai lagi akan mengikut......

Allah Maha Berkuasa...sifat angkuh dan bongkak Anwar dan PKR hanya terkubur.....tahun 2004 Kerajaan PAS kelantan hanya mempunyai 1 kelebihan kerusi ADUN sahajas..tetapi Allhamdullilah dengan bantuan dan izin Allah Swt PAS berjaya memerintah Kelantan dengan jayanya tanpa krisis seperti ini....Kerana di Kelantan PKR tak ada suara...maka aman dan berkatlah permerintahan PAS......

ANwar memulakan ini semua...org lompat ke PKR dia bersorak....PKR lompat keluar dia kata tak etika....Disebabkan ANwar AL-Munafik maka ia membawa padah kepada PAS......

Yang Pasti..DAP yang paling kecewa dan Hampa.......Mungkin Allah telah memberi peluang kepada kita suntuk memerintah Perak....Tetapi adaKah kita telah berjaya mengangkat mertabat dan seruan Islam di Perak.

Walauapa pun parti dan perasaan kebencian yang wujud....tetapi bersatulah demi Agama Islam dan Umat Melayu......."Sekiranya kamu berpecah belah maka kembalilah ke tali Allah"

ANWAR SHAME ON YOU....PLEASE GROW UP!

-bOSAN-

Unknown said...

Tuanku, We rakyat Perak will abide and follow whatever your decisions, we knew Tuanku made such decision with us at heart.