Wednesday, October 14, 2009

Mukhriz: ‘PAS votes’ may have led to big BN win

KUALA LUMPUR: Dissatisfaction among PAS supporters with the party’s choice of candidate in Bagan Pinang could have swung votes in favour of Barisan Nasional, said Jerlun MP Datuk Mukhriz Mahathir.
This, he added, could have contributed to Barisan’s thumping 5,435-vote majority.
Furthermore, Barisan candidate Tan Sri Isa Samad was well-known and well-liked in the state, he said.
He also said that it was not unusual for Barisan candidates to get PAS votes during elections.
“In Jerlun, where I contested the parliamentary seat, PAS members and supporters’ votes contributed to our landslide majority.
“As we get support from across the political divide, we must serve and look into the welfare of all rakyat,” he said.
On PAS’ threat to dispute the by-election results in court, Mukhriz said it was not proper for PAS leaders to cry foul as Isa won fair and square.
On the proposed amendments to Umno’s constitution to be tabled during the party’s general assembly tomorrow, Mukhriz said it was pertinent for the party to maintain its focus on its original struggles.

tunku: no doubt lots of pas supporters(not the die hard one) have swung their votes in bagan pinang and may be in the next GE as they had lost confidence in pas leadership especially after pas had diverted from their principles and struggles.pas had disappointed many.Mukhriz should siege this opportunity now in Jerlun and tries to win as many hearts(pas members) as he can.we never know there would be another by election in Kota Seputeh which is under Jerlun.

2 comments:

Halim Tuah said...

PAS KELIRU ANTARA PERJUANGAN UNTUK KEPENTINGAN UMMAH ATAU INDIVIDU
Parti Keadilan Rakyat PKR adalah sebuah parti politik serpihan UMNO yang diasaskan oleh Dr Wan Azizah bersama-sama penyokong kuat suaminya. PKR ini juga mendapat sokongan dari individu-individu kroni yang banyak termakan budi dengan Anwar Ibrahim, semasa beliau berada dalam kerajaan sebelum dipecat. PKR ditubuhkan ketika protes terhadap perbicaraan Anwar Ibrahim. Jadi ianya jelas menunjukkan bahawa PKR adalah parti Anwar Ibrahim, oleh Anwar Ibrahim, untuk Anwar Ibrahim. Ini terbukti daripada Perlembagaan PKR yang tiada hala tuju yang jelas serta tiada sesuatu yang khusus yang diperjuangkan. Perlembagaan PKR yang langsung tidak menyebut pasal menjadikan Islam sebagai teras perjuangannya. Maka dengan keanggotaannya yang terbuka kepada semua agama & bangsa, PKR dengan sendirinya menjadi Parti Sekular, dan sekaligus ia patut ditolak oleh PAS yang anti sekularisma, kerana perjuangan PKR akan membawa kepada kelupusan kuasa & keistimewaan Islam & Melayu di Negara ini. Sebagai orang Islam, kita tidak patut menyokong parti politik yang tidak memperjuangkan Islam, tambahan lagi sudah nyata yang PKR mendapat sokongan luar Negara dari para pemimpin kalangan bangsa Yahudi & Nasrani seperti Al-Gore, Albright, James Rubin, Paul Wolfowitz, Michael Caindesus & lain-lain yang anti-Islam. Surah al-Baqarah ayat 120 & Surah ali-Imran ayat 118. Terdapat banyak bukti bahawa Anwar Ibrahim terlibat dengan badan-badan antarabangsa yang tidak Islamik dan ada yang bersifat anti-Islam tulin dan pro kepada Islam liberal. Dalam hal ini, kita hairan kenapa PAS masih hendak menjadikan Anwar Ibrahim sebagai Calon Perdana Menteri mereka dan berjuang bersama-samanya tanpa menjadikan Islam sebagai matlamat perjuangan.

http://www.youtube.com/watch?v=PRzYG9vJXAQ

Anonymous said...

yg penting rakyat jelata harus diberi penerangan dan berita yang tepat dan nyata

supaya kelentongan mereka ni dapat di terangkan dengan jelas

dan UMNO pula harus balik ka jalan asal iaitu berjuang untuk agama bangsa dan negara

dan hapuskan politik wang