Monday, January 29, 2007

Batu Talam shows sign?????




Keputusan Pilihanraya 2007

N06: BATU TALAM: 10,525
1. Ng Chee Pang (BEBAS) 419
2. Abdul Aziz Kiram (BN) 6,276
Majoriti/Majority: 5,857
Jumlah Mengundi/Votes Cast: 7,080
Peratus Mengundi/Percentage Voted: 67.32
Rosak/Spoilt Votes: 385

Kemenangan besar BN di Batu Talam adalah kerana kebodohan dan kedayusan pembangkang yang tidak berani menentang BN.Walaupun peratus keluar undi merosot tetapi majority BN bertambah dengan begitu banyak sekali. Tahniah kepada YB Aziz, diharapkan anda akan menjalankan tugas dan tanggungjawab anda dengan ikhlas, cekap dan amanah.Tetapi pada kali ini majority yang keluar mengundi adalah orang-orang tua, kenapa ya????
Dengan kemenangan ini Pak Lah dan Khairy akan mendadik dada seluanya kerana terbukti seperti yang selalu mereka banggakan "Kami mendapat sokongan padu dari rakyat". Akhbar Star hari ini memberi tajuk:-
Najib: Victory shows confidence in Pak Lah
RAUB: Barisan Nasional’s landslide victory shows the people’s confidence in the leadership of Prime Minister Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi, his deputy Datuk Seri Najib Tun Razak said.
tak habis2 mengampu.
Satu lagi akhbar tempatan meyiarkan laporan ini :
Abdullah has accused Malaysians of using Internet to spread lies about him.He also insisted he still had the support of the majority of Malaysians despite attacks by critics and this is proven from the Batu Talam by election.Abdullah said his detractors were trying to undermine his leadership but added the most Malaysians were still behind him.petikan dari Borneo Post.

Jadi apakah isyarat yang kita terima dari by election ini, adakah kita lebih baik tutup mulut kita dan hanya melihat sahaja kepimpinan pak lah atau kita teruskan perjuangan kita demi agama,bangs dan negara?????
Tepuk dada tanyalah akal, jangan tanya selera kerana selera kita kadang kala bernafsu tinggi.

2 comments:

Anonymous said...

we have to continue our "fight" no matter what sign showed at this by election. BN had used full resources at this Batu Talam to fight with a "budak hingus" so what we expect the outcome will be. Let them be proud of this unjustified victory, come next general election then we'll know the actual sentiment of the public.

Anonymous said...

malaysian dont care much about politic as long as they can eat and sleep....what are losers.