Tuesday, September 9, 2008

Tun Dr. Mahathir Mohamad Supports Tengku Razaleigh for President of UMNO

Administrator of Future Fastforward

Since the March General Elections, the Badawi regime has ignored the call of the rakyat that he disband the Trinity of Power – the Father, the Son and the Son-in-law and retire gracefully even with his ill-gotten gains.
Badawi ignored the strident calls and, adding insult to injury, continue the mismanagement of the economy and abuse of power.
The defeat of the Barisan Nasional at the recent By-election of Permatang Pauh was the final warning to Badawi. Yet again, he chose to ignore the will of the rakyat.
Given the circumstances, it is only right that an alliance be formed to throw this despicable regime out and restore order and harmony.
We therefore welcome the historic alliance forged between Tun Dr. Mahathir Mohamad and Tengku Razaleigh and we wish them every success.
This is the best news since March 2008. No longer will we be sailing in stormy waters without a Captain!
All citizens of Malaysia, regardless of race, culture and religion should bury whatever misunderstanding and grievances and rally behind this historic alliance so that we can reclaim Malaysia and fulfill the goals of VISION 2020.
God willing, we will succeed.

photo courtesy of bro jinggo

tunku : najib dare not as he has no guts at all and will always play safe, so all the best to Kuli.

7 comments:

Anonymous said...

Bukankah mudah jika TDM awal-awal lagi bila menjadi PM, lantik Ku Li sebagai Timbalan Presiden UMNO dan Timbalan Perdana Menteri?

Tak Dak Nama 3

Anonymous said...

hahaha,
satu idea yg bebal.mcm mana tdm nak lantik kuli masa dia masih pm dan presiden umno pada masa tu bila kuli bukan pun seorg timbalan atau naib presiden umno?????

Anonymous said...

Tak Dak Nama 3,
mungkin sebelum ini Mahathir "tak nampak" Ku Li.lagipun Mahathir tak jangka yang Anwar akan jadi seperti sekarang.jadi Mahathir sokong Ku Li dan Mukhriz (anak Mahathir) untuk menyekat kemaraan Anwar.

pastinya Mahathir ada rancangan tersendiri.

mungkin laporan rasuah yang dibuat Mazlan Harun juga satu trick oleh Mahathir kerana Mahathir pernah tolong bapa Mazlan suatu ketika dahulu.

Anonymous said...

Tuan Ledom,

Apa yang saya tulis bukanlah satu idea yang "bebal". Lagipun sama ada seseorang itu Timbalan Presiden atau Naib Presiden atau tidak, tidak relevan di dalam perlantikan sebagai Timbalan Perdana Menteri. Kalau dimati betul-betul sejarah UMNO, sebenarnya, perlantikan sebagai TPM-lah yang akan menyebabkan seseorang itu mendapat ruang mudah untuk menjadi Timbalan Presiden dan selepas itu Presiden, bukan begitu? So, a deputy chosen by the "boss", not by members.

Saya masih ingat lagi semasa TDM hendak menamakan Timbalan Perdana Menteri-nya. Calon-calon termasuk arwah Tun (masa itu Encik) Ghafar Baba, Tun (masa itu Dato') Musa Hitam, Tan Sri (kalau tak silap masa itu masih Dato') Ghazali Shafie dan Ku Li.

Inilah yang saya maksudkan - kenapa Ku Li tidak dilantik? Saranan arwah Tunku, bapa kemerdekaan, juga tidak diendahkan.

Mungkin Tuan Ledom masih muda dan tidak dapat "recall" apa yang berlaku semasa itu.

Tak Dak Nama 3

Unknown said...

abis tuan ledom kena dengan Tak Dak Nama 3.

tak mengapa.kita beri pandangan dengan cara yang elok.ok! :)

saya pasti ramai yang tidak akan senang duduk jika benar Mahathir ingin menyertai semula UMNO.tapi sebelum ini Mahathir telah menegaskan untuk tidak menyertai UMNO selagi tiada pimpinan baru dalam UMNO.

sekarang ini orang-orang Mahathir mula mengorak langkah.semuanya mahu pimpinan yang ada sekarang untuk beredar.jika kerusi tertinggi UMNO dipegang oleh orang Mahathir,maka kita semacam kembali semula ke era pemerintahan beliau (kecuali kali ini perdana menteri bukanlah Dr.M).

Anonymous said...

jeremy
adalah lebih baik zaman tun d\jika nak banding dgn dollah.
sudah2lah ko mengangkat dolah kau tu, dah tak lama dah.
kalau kuli jadi pm ke, takdanya dia nak ikut telunjuk tun.

Anonymous said...

Ehhhh tidak, saya tiada niat menghentam sesiapa. Cuma nak memberitahu. Saya setuju agar kita ber"debat" secara baik, sama ada di bulan Ramadhan atau tidak.

Seperkara lagi, saya tabik arwah Tunku dan arwah Tun Hussein Onn yang tidak masuk campur tangan secara agresif (mungkin pandangan itu ada) selepas melepaskan jawatan PM mereka.

Saya harap TDM akan mengikuti jejak langkah kedua mereka.

Tak Dak Nama 3