Wednesday, June 1, 2011

64 Kampung Lembah Kinrara DAP Members Quit To Join Umno

KUALA LUMPUR, May 31 (Bernama) -- Sixty-four DAP members of Kampung Lembah Kinrara, Puchong Jaya, Puchong Tuesday declared that they had quit the party and joined Umno.
Their representative, Harun Abdul Waha, who is also DAP chairman in the area, said DAP was only capable of making empty promises to develop the area.
"For as long as I've been DAP chairman of Kampung Lembah Kinrara, we have never received funds or projects. I am willing to leave the party and fight for the interests of the Malays," he said.
He said this after submitting his membership form to Umno Information Chief Datuk Ahmad Maslan, who is also Deputy Minister in the Prime Minister's Department, at Umno's Headquarters here Tuesday.
The members involved are Malays who joined the party in 2009.
Harun said all the projects requested by residents in the area had to go through Puchong Member of Parliament, Gobind Singh Deo.
"He (Gobind) won the hearts of residents by giving out contributions for Hari Raya and such. However, there are no funds for projects," he said, admitting that most of the development projects there were from Umno.
He added that when a problem arose in the village, the DAP kept quiet and did nothing to resolve the woes of villagers.
Meanwhile, Ahmad Maslan described Harun's move as wise and hoped other Malay members in DAP would follow suit.
"We appreciate their move to join Umno because the fight for the Malays can only be solved by Umno and Barisan Nasional (BN). DAP cannot fight for the rights of the Malays," he said.
In another development, Ahmad Maslan said the Umno Information Office will hold meetings each Tuesday and Thursday with non-governmental organisations (NGO) nationwide to strengthen the party's ties with them.
"These meetings will be held at our office and will become a weekly programme," he said.

tunku : this is just state level and they don't helps and funds for projects to the malays there, just think what will the scenario be if they rules federal level??? beware of dap.i just can't believe malays can be members of dap. anyway for those 64 who had left,better late than never.never look at dap.

1 comment:

If you dare, publish this said...

Kenyataan akhbar oleh Azhar Shapawi, Pengerusi Cawangan Lembah Kinrara DAP pada 6 Jun 2011 di Kg Lembah Kinrara, Puchong

Ahli DAP Melayu di Lembah Kinrara Masih Bersama Dengan DAP

Saya sebagai Pengerusi baru Cawangan Lembah Kinrara DAP ingin menyampaikan kekesalan kami terhadap Harun bin Abdul Wahab, bekas pengerusi Cawangan Lembah Kinrara DAP yang telah keluar daripada DAP dan menyertai UMNO, dan mengikut laporan media, beliau dikatakan menyertai UMNO bersama dengan 64 ahli Melayu DAP di Lembah Kinrara.

Di sini, saya bersama dengan rakan-rakan Melayu DAP di Lembah Kinrara ingin menegaskan bahawa kami langsung tidak pernah dimaklumkan tentang penyertaan kami ke dalam UMNO, dan kami merasa hairan kenapakah Pak Harun bin Abdul Wahab mengheret kami tanpa kebenaran dan pengetahuan kami.

Mengikut siasatan kami, hanya beberapa ahli sahaja yang menjejaki Pak Harun untuk menyertai UMNO, iaitu keluarga dan beberapa kawan terdekatnya, tetapi kami yang lain masih kekal keahlian kami di dalam DAP.

Selepas berita tentang Pak Harun keluar daripada DAP disebarkan, ia sebaliknya telah menarik lebih ramai orang kampung di Lembah Kinrara untuk menyertai DAP. Ini menunjukkan ramai orang kampung memang tidak setuju dengan pendirian bekas pengerusi Cawangan Lembah Kinrara ini. Ramai orang Melayu di Kg Lembah Kinrara memang tidak ada masalah dengan YB Teresa Kok dan juga DAP.

Mengikut laporan akhbar, Pak Harun berkata tidak ada sebarang peruntukan diberikan kepada Kampung Lembah Kinrara dan YB Teresa Kok tidak memberi bantuan kepada orang kampung. Ini adalah kenyataan yang tidak benar kerana YB Teresa Kok memang pernah turun padang ke kampung kami dan prihatin dengan keadaan Kampung Lembah Kinrara.

Di antara program yang YB Teresa Kok pernah anjurkan untuk orang Kg Lembah Kinrara termasuk:-

1. Majlis Berbuka puasa di Kg Lembah Kinrara
2. Sambutan Hari Raya dan sumbangan kepada warga emas dan orang-orang miskin
3. Sumbangan buku latihan sekolah(600 naskah buku) sempena program ‘ Back to School’
4. Seminar Keusahawanan untuk orang Melayu dari Kg Lembah Kinrara dan Puchong di Bukit Jalil Golf Club
5. Tuisyen Percuma kepada pelajar SPM di Lembah Kinrara
6. Bantuan Skim Mikrokredit untuk peniaga kecilan (11 orang daripada Kg Lembah Kinrara mendapat bantuan ini termasuk Harun sendiri
7. Sumbangan kepada ibu-ibu tunggal sempena Hari Ibu

Selain daripada program di atas, YB Teresa Kok juga telah membaikpulih longkang yang telah roboh di Kg Lembah Kinrara demi mengelakkan banjir. Selain itu, YB Teresa Kok juga telah membuat permohonan kepada kerajaan negeri untuk membaikpulih jalan yang rosak di Kampung Lembah Kinrara dengan menggunakan peruntukan MARRIS. Kerja pembaikan dijangka akan dilakukan dalam 3 bulan yang akan datang.

Saya sebagai Pengerusi baru Cawagan Lembah Kinrara DAP menegaskan bahawa kami akan mempelawa lebih orang Melayu di Kg Lembah Kinrara untuk menyertai DAP dalam masa terdekat. Kami ahli DAP Melayu amat berterima kasih kepada segala bantuan dan keprihatinan YB Teresa Kok dan YB Gobind Singh kepada penduduk kampung. Kami ahli Melayu DAP tetap tolak UMNO yang asyik memainkan isu kaum dan agama dan merosakkan masyarakat di Negara kita ini. Kami sokong perjuangan DAP yang menjaga kepentingan semua kaum dan kami akan terus bersama dengan DAP.

Azhar Shapawi